BorsaBox

19. máj

8 +1 ok, amiért jó ha van egy krétatáblánk

218_1_small.JPG

A krétatábláról legtöbbünknek szerintem a sulis nagy tábla jut eszünkbe. Kinek úgy mint a mumus, strébereknek a mennybemenetel :D aztán megint másoknak  úgy mint a legrosszabb hanghatás forrása, ami egy körömmel való találkozásánál keletkezhet. Engem konkrétan kiráz a hideg már attól is, hogy ezt leírom. Na de hagyjuk a retro krétatáblát és lássuk a mai reinkarnációit.

Ha nagy leszek…

Fotós barátnőm megkért, hogy készítsek neki egy 40x20-as krétatáblát. Ovis fotózáshoz kérte a táblát, amit a prüntyik kezébe adva képzelt el. A táblára a nevüket vagy épp a ’mi leszek, ha nagy leszek’ kérdésre adott válaszokat írta fel. Mivel otthon mindig akad egy bútorhátlap -nem nem szedem le a meglévőkről- így kettőt méretre szabva, éleket ívesre csiszolva elkészítettem a táblát.

Otthoni gyártáshoz szükséged lesz:

  • 50x50cm –es darab bútorhátlap
  • ragasztó (én a Pentart Express ragasztóját használtam és szuperül működött)
  • dekopirfűrész
  • csiszolópapír
  • fekete krétafesték/táblafesték (én a Rayher festékét használtam)

Ha nincs ennyi kütyüd otthon és nem is tervezed beszerezni őket, akkor:

  • hobbi boltokban (weben nézz körbe!) lehet kapni fa lapokat, na ebből vegyél egyet

és szerezz be még krétafestéket/tablafestéket! Feketét, szürkét, zöldet, bármilyet, ami tetszik.

 

Fesd le több rétegben, hagyd száradni egy napot és már írhatsz is rá krétával, a víz nem fogja lehozni a festéket.

218_4_small.JPG

weareteachers.jpg

9998f5609b5fd4673022ada0c4ea52e7.jpg

Esküvőre fel!

Ceremóniamester ismerőseim már nagyban tolják az ipart, beindult az esküvőszezon. Ha most készültök a nagy napra, akkor készíthettek táblákat is.

  1. Kérdéseket spórolsz meg velük, pl. ilyeneket hogy „hol lesz a fotózás? vagy „az ajándékokat hová tehetjük?”
  2. Nemcsak praktikus, de dekoratív is.

etsy_com2.jpg

aee7fab2639f815273bf5d8d677fc2dd.jpg

weddingchicks.jpg

confetti_daydreams_wedding_blog.jpg

Nézzétek ezeket a Mr & Mrs táblácskákat. Remekül működnek a fotózáson és ha nem lenne egyértelmű akkor a fiatal pár székének támlájára is fel lehet akasztani, jelezvén, hogy ők állják a buli végén a cehhet.

8ad0061ba65e5786d4c45522b7780dfb.jpg

etsy_com_1.jpg

Hová is jöttünk??

Ja igen, Meghan és Adam esküvőjére:

f9c6649dcbbed6a5b47a9ca2617c32e5.jpg

Mindennapi igéink

Ez a kép még igaz a lagzis ötlethez kapcsolódik, na de milyen már ha  életünk szerelem ilyen üzenetet hagyva libben ki rohan el hajlani 7-kor virágért melózni ? …”mindig örökké csak te”

… jó befejeztem.

himisspuff.jpg

Rakd rá

Na vissza a realitások talajéra: poháralátét. Ezen a képsoron egy amerikai kolléga szépen bemutatja, hogy hogyan is készíthetsz te is otthon egy táblafestékes poháralátétet. Kréta helyett ő  krétafilcet használ. A gyerekeknek festett összefirkálható falnál használtam ilyen tollat én is. Szuperül, pontosan működik, használjátok!

5372b2536e42a7496cafe6c8dab9467d.jpg

Tej Kenyér Herz szalámi

Sokat nincs mit hozzáfűzni. Cégtől elhozod a nagymeetingekre tartogatott csiptetős alátétet és már mehet is fel rá a krétafesték.

caa4c2e12358bd9dc075a56deea16fde.jpg

Jó reggelt napsugaram…

..mondja a fenti táblás üzit pitykéző szerelmünk, aki tapintatosan csak akkor hozza be szombat reggel ezt a tálcát a fincsi reggelivel, amikor épp csipkerózsika módjára nyitogatjuk a csipás szemecskénket.

d8dd825a25afdf38a70f48b688de3369.jpg

A krétatáblákra írhatsz így...

7fb184143b90dc3aa476e353411d1db7.jpg

vagy ilyeneket is rajzolhatsz...

etsy_com3.jpg

Babafotózáshoz

Nemcsak 6 hónapos babákat lehet ilyen táblákkal fotózni! Lehet kisebb, nagyobb is a tábla mögött. Sőt! Fesd le a falat teljesen és úgy írj rá. Van, hogy a konyha falának egy részét festik le és receptet írnak rá vagy a gyerekszobába hagynak szabad alkotásra egy felületet.

basicallybrandy.jpg

jonesing2create.jpg

lindsymillphotography.jpg

ddb4bb4af80fc12a4adf868f3a924a43.jpg

Fotók forrása: Pinterest & saját

Photos via Pinterest &mine

+ 1 ÖTLET

Én nyakig vagyok a tanévvégi hajtásban. Anyák napja, évzáró, foci kupa, kirándulás, fogászati mittoménmi, közelgő nyári táborok. Szóval készítettem egy táblát magamnak, még régen, de el is felejtettem megmutatni. Na milyen anyagból? Persze, hogy bútorhátlapból! Honnan a bútorhátlap? Bemész egy barkácsáruházba vagy egy asztaloshoz és veszel egy ívet vagy a maradékból választasz. Lefestettem farmerkék krétafestékkel, kapott felhőket, hogy jobb legyen ránézni, vidámra festettem 5 db csipeszt, azokat felragasztottam egyenlő távolságra és kész is lett az üzenőm. ja még kapott kép lyukat és egy madzagot. Ennyi!

218_5.jpg

Szóval a krétatáblák igazán sokoldalúak tudnak lenni, tegyetek egy próbát!

Borsa

 

Tetszett a mostani DIY projekt?

Nézd meg a korábbiakat is

vagy ugorj fel további ötletekért

a BorsaBox Facebook oldalára,

IDE

kicsit személyesebben pedig

 ITT az Instagramon találsz meg!

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása