BorsaBox

21. sze

Firkáld össze, nem haragszom - DULUX EasyCare teszt

213_9_small.jpg 

A lányom kezébe adtam pár krétát, majd mondtam neki, hogy kedve szerint rajzoljon bátran a falra. Szegénykém azt hitte, hogy ez valami beugratós dolog, de legalább is, hogy valami hiba csúszhatott a nevelési programomba, merthogy egyszer bizony firkált a falra, nem kicsit és én akkor bizony iszonyat mérges lettem, mert aztn soha többet nem jött le a falról az alkotás. Szóval visszakérdezett, hogy biztos rányomhatja a kréta hegyét a falra??, majd miután bólintottam, hogy nosza, ugorj neki, ő elkezdett kiszínezni egy városkát a falon.

213_small.jpg 

Kaptam egy levelet a DULUX-tól , hogy szívesen küldene az EasyCare, új foltálló festékéből színeket kipróbálásra. Gondoltam, ha foltálló, az már nyert ügy - meg egyébként is köszi, hogy gondoltatok rám- szóval megírtam, hogy nagyon szívesen kipróbálnám két színüket is, ugyanis hosszas gondolkodás után- úgy 5 perc- megtaláltam a falfelületet, amire ezer örömmel felpattintanám azt a két színt.

213_16_small.jpg 

A Türkiz talizmán kékes színe és az Áldott mirha zöldes árnyalata meg is érkezett. De hogy ne legyen olyan pongyola ez a színmeghatározás, leírom nektek, hogy a türkiz talizmánt kinyitva, a színt meglátva, eszembe jutott a tenger kéke. Konkrétan annak a tengernek a kék színe, amibe egy horvátországi nyaralás alkalmával, az 5 méter magas szikláról ugrottam bele. Óriási élmény volt. Utólag visszagondolva pláne! Még most is hallom a csobbanás hangját és élénken él bennem a… hát igen; a türkiz talizmán színű víz ragyogása.

 213_4_small.jpg

Szóval a színazonosság nagyon meghatott. Az áldott mirha is szinte teljesen ugyan olyan volt a tégelyben, mint amit a színskálán kiválasztottam, papírról/netről. Persze az színazonosság nagyszerű, hogy működik, de vajon az adott térbe jót választunk színeket? Ebben segít a Dulux Visualizer applikációja, ami pofon egyszerűen működik:

Az üres falfelület, ahová a festékeket szántam, fent az emeleten az alkotós kuckómmal szembeni, szintén alkotós, de a gyerekeknek fenntartott sarok volt. Egy délelőtt aztán a sápadtan ásítozó falat felszólítottam, hogy viselkedjen jól, mert, most ’láss csodát’ festés lesz.

213_2_small.jpg 

Elsőnek a barna, műanyag bevonatú karzatot festettem le fehérre. Pinduri csiszolás (minden tiszta por lett alatta) majd megpusziltam két réteg fehér oldószeres zománcfestékkel. Nagyon gondolkodtam azon, hogy a padlót is átfestem, de az uramtól erre engedélyt most, kivételesen nem kaptam, így orromat lógatva nekiálltam kimaszkolni a takaróléceket.

 213_3_small.jpg 

Hogy hogyan toltam fel a festéket a falra? Már korábban kigondoltam, így csak a vonalzót kellett beizzítanom. Egy átrajzolható, krétával kiegészíthető utcarészletet gondoltam ki a gyerekeknek, mert ezt lehet díszíteni, és egy teljesen uniszex terep, ami 1 fiú, 1 lány leosztásban nem egy utolsó szempont. És mivel ennek a festéknek a különlegessége abban rejlik, hogy elbírja a foltokat és lemosható a felület, gondoltam a teszt legyen is nagyon éles körülmények közé ágyazva: a festékkel egy legálisan összerajzolható felületet készítek!

 

Elsőként ceruzával felrajzoltam a házakat, majd a fal portalanítása után (száraz ronggyal töröld át, hogy teljesen makulátlan legyen a felület) jöhetett a festék.

213_5_small.jpg

A festék textúrája nagyon kellemes, jó az illata. Krémes és rettentő rugalmas. Ezt a tető levételekor, gumiszerűen leváló festék állagából is könnyű volt megítélni, na meg persze, hogy rá van írva, hogy a festék latexot tartalmaz! 2,5 literes kiszereléssel dolgoztam, aminek litere 16 m2-re elegendő egy rétegben. A festék címkéje a fedés és az EasyCare termékcsalád víztaszító technológia, a hidrofób hatás érvényesülése érdekében is javasolja a két réteg felhordását, én is így tapasztaltam: annyi kell neki biztosan.

 

Minél mélyebb tónusú a festék színe, annál látványosabb a fedés. Itt látszik, hogy az első réteg a zöldből és a kékből, hogyan ült föl a falra.

213_7_small.jpg 

 Szintetikus szálú ecsetet vagy, rövidszőrű (10-18 mm) Dulux hengert érdemes használni a munkához. A helyes ecset/henger kiválasztása egyébként minden festés és festék esetében rendkívül hasznos! Nem mindegy hogy falra, fára festünk vagy hogy oldószeres, vizes bázisú anyaggal dolgozunk. A festék dobozán leírtakat így mindig érdemes átolvasni. A Dulux ecsetfajtát is ajánl a munkához.

213_6_small.jpg 

2 óra száradási idő elég az újrafestéshez – írja a címke a doboz oldalán, a számos információ társaságában. Én több időt hagytam a száradásra, mert az első réteg után összeszedtem a gyerekeket az oviból és még jól meg is játszótereztettem őket. A második réteg után viszont a 2 óra várakozási idő tényleg elégnek bizonyult. A felület száraz volt, és más mosható, vízlepergető képességű festékkel ellentétben egy homogén és MATT!! felületet kaptam, ami nálam egy csillagos ötöst érdemlő tulajdonság!

A házak tetőszerkezetének ’ácsmunkáját’, kék és piros mintás dekorációs ragasztószalagokkal oldottam meg. Vettem továbbá egy krétafilcet is, a részletek kiemeléséhez.

 213_8_small.jpg 

Folteltávolításra a festék 28 nap száradási időt ír. Ahogy fentebb is írtam, éles tesztről volt szó, így én csak 10 napot vártam, majd ráengedtem a Micit. Mint ahogy az elején is írtam nagyon óvatosan kezdett neki a rajzolásnak, majd miután megnyugtattam, hogy csak bátran, az egészet le lehet majd mosni, folytatta. Ha valamit visszatöröltünk, akkor azt csak pamacsolva tettük és a frissiben kipróbált vizes támadás ellenére is a falrészlet olyan maradt, mint eredetileg. 28 nap után persze már a dörzsölést is bírja, javaslom ezt az időt feltétlenül várjátok ki!

A Dulux EasyCare viszont nem csak az általam tesztelt, egyszerű krétanyomok eltávolítását bírja ki. Olyan komoly szennyeződéseket teszteltek a falon, mint a rúzs, csokoládé, cékla, narancslé, szójaszósz, kóla vagy épp a minden gyerekszobában fellehető színes ceruza. A festett felületeket dörzsölték, súrolták és még ezt követően is megtartotta a festék élénk színét.

 

213_14_small.jpg

213_15_small.jpg

213_10_small.jpg

 

Hogy a festett faldekoráció kapjon egy keretet, a tetőtéri ferde falat zászlós girlanddal egészítettem ki. Színes kartonok vagy scrapbook papírok és egy hosszú kötél kellett csak hozzá.

 

213_12_small.jpg

213_11_small.jpg

213_13_small.jpg

 

10 hasznos tanács a falak festéséhez

  1. Időzítés

Festéskor a hőmérséklet, akárcsak a felület hőmérséklete, +10 és 28 °C között, a relatív páratartalom 80% alatt legyen. Ha lehetséges, napfénynél fessünk. Ilyenkor nem vetődnek árnyékok a festendő felületre, melyek megnehezítik a festést és kihagyásokat is okozhatnak.

 

  1. Szerszámigény

Anyagfelhordáshoz használjunk rövid szőrű (10–18 mm) Dulux hengert vagy szintetikus szálú ecsetet. Ne felejtsünk el beszerezni takarófóliát és maszkolószalagot sem.

 

  1. Előkészítés

Érdemes időt és energiát fordítani erre a fázisra, hiszen csak a jól előkészített felületen lesz a festék jó minőségű és tartós. A falat legelőször alaposan meg kell tisztítani mindenféle szennyeződéstől, zsiradéktól, korábbi festékrétegtől.

 

  1. Korrigálás

Az egyenetlen falfelületet dörzspapírral csiszolva tehetjük simává. A repedéseket vagy réseket glettel tölthetjük ki, de mindig hagyjunk elegendő időt ezek kiszáradására is.

 

  1. Készen állunk?

Ha a fal tiszta, száraz, szilárd, por- és szennyeződésmentes, kezdődhet a festés.

 

  1. Alapozás

Sose felejtsük el az alapozást. Az alapozó használata egyenletessé teszi a felületet, és meggátolja, hogy a festék beszívódjon a falba, így a drága festék használata gazdaságosabb.

 

  1. Keverés

Használat előtt alaposan keverjük fel a festéket, de sose hígítsuk! Erre a festők figyelmét is érdemes felhívni.

 

  1. Próbafestés

Végezzünk próbafestést! Derüljön ki élesben is, hogy mutat a szín a falon, illetve hogy alapos volt-e a fal festésre történő előkészítése.

 

  1. Festés

Nagyon fontos, hogy mindig fent kezdjük a festést és lefelé haladjunk! Először egy keskeny ecsettel fessük egyenesen végig az éleket („snejdolás“), ezt követően a nedves él mentén haladva

dolgozzunk tovább. A festéket 2 rétegben vigyük fel, a második réteg előtt várjunk 2-4 órát.

 

  1. Legyünk türelmesek!

A felület a festék teljes száradása után kb. 28 nap elteltével válik hidrofóbbá, azaz lemoshatóvá.

 

És ha már gyerekszoba, akkor ezekhez mit szólnátok?

dulux-uk-films-dzsungel-hero-image.jpg

dulux-uk-films-lmodoz-hero-image_1.jpg

De egy szuperhős szobáját is elkészíthetitek:

 Aki szeret festeni, az azt gondolom, élvezettel fogja ezt a festéket használni. Könnyű kenhetősége, a rengeteg pigment, az anyag rugalmassága, sűrűsége, fedőképessége a kész felület tisztíthatósága nálam kifejezetten az élmény kategóriába sorolja a festékkel való munkát. Jó, hogy maradt még a festékekből; a rajzoló, festőbajnok kisebbik gyerekem szobája, akár kaphatna egy új színt..

 Borsa

 

Felhasznált festék:

 DULUX EasyCare Foltálló festék - Türkiz talizmán, Áldott mirha

ITT találod őket a netem https://www.dulux.hu/hu/articles/az-ev-ujdonsaga-dulux-easycare

A bejegyzésben látott fotók szerzői: BorsaBox és Dulux

  

 

Tetszett a mostani DIY projekt?

Nézd meg a korábbiakat is

vagy ugorj fel további ötletekért 

a BorsaBox Facebook oldalára,

IDE

itt pedig követni tudsz

a Pinteresten!

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása