BorsaBox

05. jún

Így készíts emlékalbumot az óvó néninek, de iziben!

img_5676_small.JPG 

Itt az év vége, mi újra mérföldkőhöz értünk. Lejárt a gyerek 4 éves munkaszerződése az oviban, így ma búcsúzunk. Lesz virág, utalvány, szép szó, ölelés és lesz egy kis kézzel készített ajándék is, amit szülőként elkészíteni kisebb munka, mint amit a gyerekek maguk toltak bele ebbe a projektbe. Emlék rajzalbumot készítettünk a ballagó gyerkőcökkel, a pedagógusainknak. Jó lenne egy ilyen nektek is, ugye? Anyukák, apukák nem beparázni, 4 hozzávalóból ripsz-ropsz meglesztek vele ti is! 

img_5677_small.JPG

Mint minden kis óvódásnak, így nekem is volt egyszer -nem is egy- óvónőm. Az a hír járta, hogy nagyon bújós kislány voltam, emellett viszont be nem állt a szám egész nap. Folyton, de folyton beszéltem(hiszitek??), „és képzed óvó néni”ztem. Nem is hagytam hűlt helyet magam után az óvó nénik emlékében. Már bőven felnőtt koromban, amikor összefutottam az egyik óvó nénimmel, Éva nénivel, kicsit keresgélve memóriájában, gyorsan rájött, hogy a Szántó Orsika áll előtte, igaz már a saját gyerekeivel. A tanárok, tanítók, óvó nénik már csak ilyenek; huszon x év gyerekarcocskája a fejükben van, névvel, tesó nevével, és a legnagyobb csibészség emlékével. Hát most milyen lenne már, ha nem alapoznánk meg ezeket a szép emlékeket valami olyannal is, amit nekik készítenek a gyerekek?!

img_5678_small.JPG

A nagyobbik ballagásánál mini fotóalbumot készítettem a szeretett Judit néninknek, máskor pedig tojástartóból képet festettünk a gyerekekkel. Most pedig az egész csoport szülői gárdáját kértem meg, hogy rajzoljanak a gyerekekkel otthon. Mindenki lelkesen részt vett a munkában, a legnagyobb elismerés a gyerekeké persze, hogy 4 pályaművel is beneveztem a óvó nénik kegyeinek elnyerésébe.

img_5681_small.JPG

Számokban

100 db 150 grammos papír

5 db A5-ös 300 grammos karton

4 db A4-es mintás dekorkarton

5x 3 méter szatén szalag különböző színekben

opcionális: jelölő kártyák az albumokra

Eszközigény

olló

stiftragasztó

irodai lyukasztó

Elsőnek papírokat vágattam a megajándékozott pedagógusok és a gyerekek számának arányában. Nálunk 5 pedagógussal számolva és 19 gyerekre 100 db A5-ös jó minőségű 150 g-os papírt vágattam. Komoly összeg volt a vége: durván 500 Ft.

Az A5-ös mérető albumhoz fedő oldalakat is vágattam 300g-os kartonból.

Végül pedig vettem mintás dekorkartonokat és színes szalagokat.

Az elején beígértem nektek, hogy ez egy ripsz-ropsz projekt.

Kicsit korrigálok:

  1. a 100 db lapon be kellett jelölnöm ceruzával egy határvonalat, amin túl kértem ne rajzoljanak a gyermek, mert különben az album fűzése ki fogja takarni az alkotást. Készüljetek arra, hogy ez egy olyan feladat, ami vagy nagy türelmet igényel vagy pont ellenkezőleg; meditatív 40 percet nyújt. Mindenki a maga vérmérsékletének megfelelően döntse el, hogy mit érez magáénak ebből.  
  2. A szintén kb 100 lap+ fedők, átlyukasztása sem megy se iziben se ripsz-ropsz. Érdemes a youtube-on a D. Tóth Krisztával egy Elviszlek magammal videót betölteni és úgy lyukasztgatni.

Egyébiránt, ha ezekkel megvagy, akkor a munka 74.3 %-val megvagy :D már csak össze kell rakni az albumot és a lyukakon a szalagokat tetszés szerint átfűzni. Ez a könyvkötészet technika bizony óvodai keretek között elmegy.

img_5680_small.JPG

Az albumok első oldalára még került csoportkép is és mivel itthon akad nálam egy-két dekor kellék, így én jelölőkártyákat is raktam rá, dísz milton kapoccsal összefogva.

img_5679_small.JPG

Ennyi. Nem egy hosszú napokig tartó munka ez, ellenben annál nagyobb meglepetés és öröm a sok szivecskés, történetmesélős, ákombákom betűkkel kiírt I LOVE NICKY feliratú lap.

Ha belefogtok, jó alkotást!

Orsi

90_2.jpg

Megnéznéd, hogyan készítettem el ezt az esküvői albumot? Klikk IDE.

 

Tetszett a mostani DIY projekt?

Nézd meg a korábbiakat is

vagy ugorj fel további ötletekért

a BorsaBox Facebook oldalára,

IDE

személyesebben pedig

 ITT az Instagramon találsz meg!

Együttműködnél?

Megtalálsz a WIX-en.

 

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása