BorsaBox

04. jún

Ébresztő! Most kezdődik a holnap!




Lehet választani: légkalapács, bimm-bammos óra, ciripelő kvarcóra, de ha akarod, lehet egy vödör víz is. Melyiket szeretnéd az ezer éves álomból való ébredéshez?
Na nem olyan Csipkerózsikás ébredéshez kell most választanod ébresztőt, mert hogy most királyfi nincs. Én inkább arra a hezitálós, idegesen körömrágcsálós vagy haj babrálós, ezer éve mélázó, dilemmázó, a messzi távolban lebegő cél látványától megrészegülő, kérdésekkel teli állapotról beszélek. Nem tudod milyen ez?
Na, majd segítek egy pár ilyen állapotba gyakran elhangzó mondattal:

„én ezt nem tudom  megcsinálni”,
„azt se tudom jó/elég/ képes vagyok-e erre”,
„és mi van, ha nem úgy lesz, ahogy elterveztem”
 „lehet sikerülni se fog”,
„mit fognak mások szólni ehhez”,
„lehet nem is fog nekik tetszeni”
„ hát én nem is tudom most akarom-e egyáltalán”
Ha van olyan, aki egyszer sem mondta ki a fönti mondatok valamelyikét, az írjon nekem priviben, és mesélje el ő hogyan csinálja :)
Mert hogy a kudarc, a bizonytalanság érzése, a bátorság hiánya! sokunkba, hosszabb- rövidebb időre belénk költözhet, és ez a sikerorientált világ még inkább tovább nyomasztja azokat, akik hajlamosak megingani saját képességeik kapcsán.
Példa: kiváló kommunikációs képességgel bír valaki. Mindenkivel egyből megtalálja a közös hangot, sőt még jó rábeszélő képességgel is rendelkezik. Kiváló üzletkötő vagy kapcsolati munkatárs lehetne, de mégsem hisz magában annyira, hogy megpályázzon egy ilyen állást és még mielőtt bármit is kipróbálna az adott területen, eleve elrendelt tényként kezeli saját sikertelenségét, mondván; lehet nem is sikerülne az egész, lehet nem is lennék elég jó.
Hummm… akkor most mi lesz? - Lépnék, de ha lépek, lehet nem leszek elég jó…? …a legjobb, ha nem is kezdek bele, a mostani helyzetemben legalább biztos vagyok… nem a legjobb, de inkább nem kockáztatok. Valójában lehet nincs is annyi tehetségem a dologhoz, mint másnak lenne.
 Ennyi. És már el is hittük, hogy az álom, amit igaz annyira vágyunk még sem való nekünk.
Elmondok egy nagy titkot. Ezt a folyamatot, azért ismerem ilyen jól, mert én is végig mentem a saját ’úgyse lesz belőle semmi’ utamon. Még bele se fogtam az egészbe, de már az utolsó lépésig elterveztem az utamat a célig. De már a tervezgetés, a cél görcsös elérésének vágya, az át sem élt, de esetleges kudarcok képe oly sok energiát emésztett fel bennem, hogy már indulás előtt belefáradtam az egészbe. Így könnyebb is volt lemondani az álmaimról. Azt gondoltam, ha az ember csinál valamit, akkor azt csak profi módon, professzionális kereteken belül, persze azonnal, minden ismeret birtokában, a legjobb eszközökkel lehet csak csinálni és naná, hogy az elejétől kezdve sikerekkel kikövezett úton vezet végig a sors.  
Merthogy a nagyok ugye ilyenek, ügyesek, sikeresek, frappánsak, amihez nyúlnak arannyá válik. Persze, csak azt felejtjük el -és én sem vettem észre ezt- hogy egy Mark Zuckerberg ( Facebook alapító-tulajdonos, 29 éves!!!, becsült vagyona 13.3 milliárd dollár), egy Angela Merkel ( német kancellár, a Forbes magazin a világ legbefolyásosabb nőjének választotta) vagy a magyarok közül, napjainkból Nánási Pál fotográfus vagy Palvin Barbara 19 éves topmodell is - mily meglepő- az elején, valahol kicsiben kezdték. De tudták mit akarnak, nem hagyták, hogy a kezdeti kudarcok megtörjék és csinálták azt, ami jó volt nekik, azt, amiben hittek. Hittek magunkban és szerették/ szeretik azt csinálni, amit végeznek nap, mint nap. A kudarcaikat megélték, átvészelték és nem törtek meg bennük. És a kicsiből, amit az elején csak a saját örömükért csináltak egy fa nőtt, ami gyümölcsöt hozott. A lényeg, hogy nem csak egy helyben ültek és álmodoztak arról, milyen jó is lenne nekik másképp. Cselekedtek és a szükséges eszközök, helyzetek, lehetőségek az út során egyre elérhetőbbé váltak.
Úgyhogy gondold meg, meddig akarsz álmodozni és nem átélni azokat. Ha hiszel valami sikerében, miért gondolnád, hogy képtelen lennél annak megvalósításában. Ha régóta vágysz egy új szerepre az életedben, ne hagyd, hogy már magát a célkitűzést elodázd és megállj már a legelején. Engedj hinni saját magadban és élvezd magát a tevékenységet és ne csak a cél lebegjen görcsösen a szemed előtt. Magát az utat sokkal élvezetesebb végig járni, mint csak eszközként tekinteni rá. 

Szép napot!
Borsaborsa    

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása