BorsaBox

28. ápr

Vintage hatás –Készíts kopott hatású képkeretet


Van két nagy fonott kosaram... na jó meg még egy telepakolt ágyneműtartó, amiben olyan tárgyakat, kiegészítőket tartok, amik még egyszer biztosan jók lesznek valamire.
Van, hogy már az ötlet is megvan, csak időm nincsen az elkészítésükre és van, hogy csak a gyűjtögető ösztönöm visz rá egyik- másik alapanyag megőrzésére. Ilyenek akár a konzervdobozok, a pillepalack talpak, a bontásból kimentett szebb csempék vagy a különböző méretű natúr képkeretek.
Nem kis mennyiség, így családtagjaim nagy örömére a ’készletrövidítés’hez a hétvégén hozzájárultam egy kicsit: az egyik kosárból kikerült egy képkeret, amivel az első anyák napi emléket örökítettem meg.
Közeledik az anyák napja, így eszembe jutott hogy a gyerekem tavalyi első igazi anyák napi rózsája-amit az oviban, könnyeket csalogató versmondás és az általa készített ajándék átadása közepette kaptam- bizony már kellően kiszáradt és nem biztos, hogy a sötét kamrában lógva kellene tárolnom.
Nem vagyok egy szárított virág párti, de a gyerektől kapott első virágot nem volt szívem kidobni. Így mondhatni: volt egy gombom, majd varrtam hozzá egy kabátot; keretbe raktam.
Hozzávalók:
- egy fa képkeret (hobbi boltban beszerezhető)
- Pentart akrill matt festék, bármelyik szín tetszés szerint
-Pentart akrill matt festék-fehér vagy törtfehér a kopottas hatáshoz és a keret belsejének lefestéséhez

Fesd le
A keret előnye, hogy nem csak síkban, de térben is jól működik, hiszem mélyített, így a benne lévő tárgy is életre kel és a keret is kiugrik a fal síkjából. Mivel ez egy puhafából készült, natúr keret, így elsőként kívül-belül lefestettem fehér festékkel.
Száradásig kiválasztottam a keret külső színét adó festéket. Ha nem találunk pont olyan színt, mint ami való lenne a hangulathoz, ki is keverhetjük kis tálkában a megfelelőt. Én a valamikori rózsa halvány sárgás színéhez egy világos tejcsoki színt választottam, ami ha így nézem kicsit lilás, ha úgy nézem barnás.


Koptasd, öregítsd
A keret belső részét fehéren hagytam, míg a külső peremet az előbbi színnel festettem be. A keret megkapta a színét, de még hiányzott a kopottas hatás. A régies hatást többféle módon is el lehet érni. Létezik a 3D repesztőpaszta,  vízbázisú hobbi paszta, mely módszerrel a repedések térhatásúak lesznek.
Létezik továbbá egy antik paszta nevű festék, amelyet szivacs ecsettel érdemes felvinni a felületre.
Én a létező legegyszerűbb módszert választottam, amit talán nem is neveznék óriás technikának: fehér festékes ecsettel satíroztam/csíkoztam át a keretet.
Az ecset csak kevés festéket vegyen fel, épp csak vékonyan húzzon csíkot a felületen. A felületen puhán, vékonyan fessünk, míg az éleket  hangsúlyozzuk ki.
Száradást követően az egész keret kapjon egy matt lakk vagy wax réteget a tartósság érdekében.


Díszítsd
Miután a keret teljesen elkészült, már csak a szárított rózsát kellett rögzíteni ragasztópisztollyal.






Szép napot!
Borsa

Ha további dekorációs ötletekre vagy kíváncsi, 
ugorj fel a Facebook oldalamra, 


komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása