BorsaBox

04. ápr

Húsvéti kaspó díszítés egyszerűen, gyorsan








Csokonai Vitéz Mihály ébresztett ma reggel; egész pontosan a „nárcisai”, A Reményhez című verséből. Kapva kaptam az alkalmon és mivel úgyis a szombat reggeli nagy bevásárlós körutamra indultam, gondoltam útba ejtem a virágost is s ha a kertemet nem is, legalább a balkont beültethetem nárciszokkal. Sikerült is találnom három szép dús virágú poharas nárciszt. Út közben azon gondolkodtam, hogy mibe tegyem majd őket, amikor belebotlottam méretben hozzá illő, három fonott- talán banán levélből készült- kaspóba. 

Három virág, három kosár, lehet a feng shui rajongók most felszisszennének ettől a nagy páratlanságtól, na de a sors így hozta most. Otthon aztán, mivel a ragasztópisztoly és a színes szalagok mindig kéznél vannak, feldíszítettem őket. Olyan igazi húsvétosra. Szalagok, festett mini tojások, színes virágok és azok a nárciszok….. mi kell még a nyúlváráshoz!
Nárciszok kaspóban

Hozzávalók:
- 9 cm-es műanyag poharas nárciszok
- 9 cm átmérőjű fonott kaspók
- 4 db műanyag, festett mini tojás
- 2.5 cm széles zöld organza szalag
- 1 cm széles narancssárga szatén szalag
- 0.5 cm széles pisztácia zöld szatén szalag
- Narancssárga rafia
- Egy csomag virágmintás textil girland
- Ragasztós hátú textil virágfüzér (méterben kaph
ató)
- Olló, ragasztópisztoly vagy ragasztó

Elkészítése:
Elsőként helyezzük a virágokat a kaspókban, válasszuk ki a legmutatósabb oldalát a virágnak. Ez legyen az eleje.
A zöld masnis kaspónál vágjuk méretre a szalagot, majd kössük a kaspóra. Én szeretem fixálni a szalagokat, ezért érdemes egy pötty ragasztót is használni. A tojásokat szintén egy ragasztópöttyel villám gyorsan egymáshoz lehet rögzíteni, majd ezt követően csak az ideális helyet kell nekik megtalálni a masni fölött.
A rafiás, nagy virágos kaspó esetében a hangsúly a virágokon és a kellően borzos rafián van. Korábban vettem még egy textil virágos girlandot, horror áron, de most végre fel tudtam használni egy részét. Szétvagdostam a virágokat, így még bőven maradt belőlük más munkákhoz. A rafiát köthetjük masnira vagy csak szimplán csomóra kötve. A lényeg, hogy több szálat használjunk a dús hatásért. A végén még használhatunk további díszeket, mint itt a sárga tojást.
Az apró virágos kaspó szintén pikk-pakk elkészíthető. A ragasztós hátú virágmintás matricacsík egyszerű és nagyszerű. 2-3 métert vettem ebből, mert még a húsvéti tojás is készülhet ezzel a kellékkel. Felhasználhatjuk csíkban hagyva vagy, mint itt is, egyesével. A tojás rögzítésének legegyszerűbb és tartósabb módja a ragasztópisztolyos rögzítés. A kaspók díszítő elemeiből érdemes betárazni, így ugyanaz a hangulat köszönhet vissza a húsvéti ajtódíszről, az asztali dekorációról vagy ha a nyuszi a csoki mellé még ajándékot is hoz, azokhoz is fel felhasználhatóak a kellékek.

Tipp:
Használj ragasztópisztolyt!
Érdemes beszerezni egy ilyen eszközt, mert számos helyzetben nyújt gyors segítséget. Vigyázz mert, irtó forró a felhevített ragasztó és nagyon gyorsan megköt!
Pénztárcakímélő megoldás, ha a patronokat a barkácsáruházakból pótolod!

Csokonai Vitéz Mihály
A reményhez
"Főldiekkel játszó
Égi tünemény,
Istenségnek látszó
Csalfa, vak Remény!
Kit teremt magának
A boldogtalan,
S mint védangyalának,
Bókol úntalan.
Síma száddal mit kecsegtetsz?
Mért nevetsz felém?
Kétes kedvet mért csepegtetsz
Még most is belém?
Csak maradj magadnak!
Biztatóm valál;
Hittem szép szavadnak:
Mégis megcsalál.
Kertem nárcisokkal
Végig űltetéd;
Csörgő patakokkal
Fáim éltetéd;
Rám ezer virággal
Szórtad a tavaszt
S égi boldogsággal
Fűszerezted azt.
Gondolatim minden reggel,
Mint a fürge méh,
Repkedtek a friss meleggel
Rózsáim felé.
Egy híjját esmértem
Örömimnek még:
Lilla szívét kértem;
S megadá az ég.
Jaj, de friss rózsáim
Elhervadtanak;
Forrásim, zőld fáim
Kiszáradtanak;
Tavaszom, vígságom
Téli búra vált;
Régi jó világom
Méltatlanra szállt.
Óh! csak Lillát hagytad volna
Csak magát nekem:
Most panaszra nem hajolna
Gyászos énekem.
Karja közt a búkat
Elfelejteném,
S a gyöngykoszorúkat
Nem irígyleném.

 Hagyj el, óh Reménység! Hagyj el engemet; Mert ez a keménység Úgyis eltemet. Érzem: e kétségbe Volt erőm elhágy, Fáradt lelkem égbe, Testem főldbe vágy. Nékem már a rét hímetlen, A mező kisűlt, A zengő liget kietlen, A nap éjre dűlt. Bájoló lágy trillák! Tarka képzetek! Kedv! Remények! Lillák! Isten véletek!"

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása