BorsaBox

24. már

Rügyfakasztó smoothie – Tavaszi energiabomba gyümölcsturmix

f_31_1_small.jpg

A minap azt olvastam, hogy egy gyümölcsturmixszal, smootieval kezdeni a napot nem is lehet jobb napindító így tavasz kezdetén. Feltölt, energetizál és sokkal több gyümölcsöt tudunk így magunkhoz venni, mint alapjáraton. Két tavaszi vírusoktól lerobbant gyerekkel a nyakamon nem is húztam sokat az időt, készítettem egy gyors sokgyümölcsös smoothiet!

Nem variáltam agyon a dolgot: körbenéztem milyen gyümölcsök van épp otthon. Találtam almát, kiwit, körtét, banánt, igaz elég plötyi állapotban voltak, de ez csak a turmixolás és az édes íz előnyére vált.

Hozzávalók

1 kiwi

1 kisebb alma

1 banán

1 kisebb körte

1 kis tálkányi mirelit erdei gyümölcs

agavé szirup

2.5 dl rizstej

 A gyümölcsöket megpucoltam, felkockáztam, felszeleteltem. Az én gyerekeim megérzik, ha héjával együtt lett leturmixolva a gyümölcs, így nálam a pucolás alap, de ha nálad ez nem szempont, akkor az almán bőven maradhat a héja.

f_31_2_small.jpg

Mivel télen a szervezetünk minden belsőenergiaforrást igyekszik maximálisan kifosztani, hogy kondiban tartson minket, tavasszal jó ezeket a depókat visszatöltjük. A piros gyümölcsökben található likopin nevű molekula például kiváló antioxidáns hatással bír. Segíti a szív egészséges működésének fenntartását és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is csökkentheti. Tehát a mirelitből elővettem egy mixet, amiben volt eper, szeder, málna, ribizli és áfonya. Ezt felolvasztottam(meleg vízzel leöblítettem) és beleöntöttem a keverőpohárba.

Rázuttyantottam a felkockázott gyümölcsöket, majd öntöttem rá agavé szirupot, hogy édesebb legyen és végül jött a rizstej.

f_31_3_small.jpg

Botmixerrel összetörtem az egészet és már kész is lett a tisztán gyümölcsös turmix!

f_31_4_small.jpg

A rizstej felelt a hígabb állag eléréséért. Ez kevésbé jött össze, elég sűrű maradt.

f_31_6_small.jpg

 Felnőttként én könnyen megittam, de a gyerekeknek kiskanállal és keksszel tálaltam, ApacukaCeramics tálkában, amiből tunkolás lett.

f_31_7_small.jpg

Állagából adódóan bőven el tudom képzelni a natúrjoghurthoz öntve is. Az lenne ám a gyümölcsjoghurt!

A kapott adag: kb 7 dl

f_31_5_small.jpg

Jó étvágyat!

Borsa

Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is

vagy ugorj fel további ötletekért

a BorsaBox Facebook oldalára,

IDE

vagy kövess a Pinteresten!

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása