BorsaBox

30. okt

Fából faragott tököcske - Halloween tök dekoráció elárvult gerenda végekből

195_6.jpg

Senki, de senki nincs elkésve még egy kis Halloween dekoráció összerittyentésével. Mert, hogy ez a projekt aztán tényleg csak egy kis fűrészeléssel fog jár, ami szerintem ebben a hidegben felér egy jótékony immunerősítő, kültéri programmal. Az egészségügyi DIY percek után, pedig, megszelídítve a folytatást, jöhet a gyerekbarát festős rész. Amire szükséged lesz: elárvult gerendavégek, festékek és már készülhet is fából készült tök dekor.

 A lombsöprés a következőképpen zajlik nálunk.

Gyerekek, mi lenne, ha együtt kimennénk összesöpörni a leveleket?- hangzik el a programterv, mamától (én). - Kicsit ugrálunk, segítünk omának a kertben. Elővesszük még a nagy lombseprűt is, na??? Ok ok ok ok!! Menjünk – jön a válasz és már libben is ki a család a kertbe.

Mindenki lelkesen gereblyézik, söpröget, amikor a közös programmal előhozakodó anya talál egy darab gerendát a nyárikert végében álló üvegházban. Nézi jobbról, nézi balról és nem csak látszólag, de valóságban is kezd elszakadni a levelekkel beterített kerttől. Fűrész után néz. Ezen a ponton a család már tudja: mamát úgy egy 40 percre elveszítették. Az kialakuló helyzetet talán a lombseprű veszi zokon leginkább; falnak támasztva sírdogál egy pár szorgos kéz után.

 195_1.jpg

Hozzávalók

  • vaskosabb lécből, vékonyabb gerendából levágott 6-10 cm-es darabok
  • narancssárga és fehér, barna akrilfesték
  • vékony ág
  • zöld papír vagy filc
  • zöld színű drót
  • fűrész, csiszolópapír, ecset, ragasztópisztoly

Elsőként a gerendákból, lécekből vágd le fűrésszel a kívánt méreteket. Ha több, különböző vastagságú gerendát találsz, akkor játékosabb lesz a kompozíciód. Egyféle méretből úgy tudod kihozni a maximumot, ha a különböző magasságú darabokból készíted a tök kollekciót.

195_kolazs.jpg

Használj csiszolópapírt a szálkák eltüntetéséhez.

195_4.jpgMiután leegyengetted a felületet, jöhet a festés. Lényegében olyan formát, mintát festesz a leendő tökökre, amilyet csak szeretnél. Én most narancs és fehér alapra dolgoztam, majd pöttyöztem, csíkoztam a kis hasábokat. Az egyik ’tököt’ kopottasra készítettem.

Ehhez - kicsit csalva – csak a hasáb éleit festettem le barnával. Száradás után gyertyával viaszoltam a festett felületet, majd jött a fedő, narancssárga festék. Majd miután ez is megszáradt, visszacsiszoltam az éleket.

195_5.jpg

195_10.jpg

A zöld papírból, a sablon alapján kivágtam a leveleket. Zöld drótra fűztem őket és végül a szárat képező ág darabkákat, melegragasztóval a tököcske közepére rögzítettem.

195_9.jpg

195_8.jpg

195_7.jpg

Ha valódi tököt szeretnél dekorálni vagy épp faragni nézd meg a tavalyi bejegyzésemet, ahol glitteres, pasztellszínű, lámpásként vagy épp vázaként funkcionáló tök dekorációt is találsz.

Kapcsolódó bejegyzés:

Töklámpást készíts így

 

Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is

vagy ugorj fel további ötletekért

a BorsaBox Facebook oldalára,

IDE

vagy kövess a Pinteresten!

 

És köszönöm, ha megosztod másokkal ;)

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása