BorsaBox

23. okt

Világítótorony cserépből



Tessék megkeresni a ház körül kallódó üres kerámia cserepeket. Ha megvannak, fordítsd le őket. A legnagyobb tetejére húzz egy kisebbet és így tovább építsd addig, amíg egy tornyot nem kapsz. Nem október végi kertészkedésre hívlak: vilgítótornyot készíthetsz, ahol még az sem gond, hogy se tengerünk, se vízparti házunk.


 Öt különböző méretű cserépre és két alátétre van szükség a kerti dísz elkészítéséhez.
Szükséges cserepek méretei: 7 cm-es, 11cm-es, 15 cm-es, 19-es, 23cm-es
Szükséges cserép alátétek méretei: 11-es, 27cm-es


A festék

A fehéren kívüli részeket a nyár elején, a Lidl-ben vett akril festékkel kentem le. Megtetszett az ötös szett, mert pont azt a gyerekoromból ismert tempera piros, kék, sárga színét tartalmazza, amit anno sokat használtam. A csomagban van fehér és fekete szín is, így tudtam keverni is a festékeket.

Hozzávalók a világítótorony elkészítéséhez:  
-         5 db különböző méretű cserép (7, 11, 15, 19, 23)
-         2 db különböző méretű alátét (11, 27)
-         CRELANDO akril festék (kevert kék, lángoló piros) a Lidl-ből
-         Trinát fehér, oldószeres zománcfesték
-         Lakk spray

Elkészítés:

Öt darab cserepet kell lefestened.
A felhasználásra váró festékek:
Fehér, kikevert tengerkék és piros.

Először
Fesd le fehérrel az összes cserepet, függetlenül attól, hogy később további színeket használsz.
Zománccal történő festés után hagyni kell egy napot száradni a felületet. Én zománccal festettem, hagytam is száradni.

Másodszor
Fesd be tengerkékkel az alátéteket, az 5-ös cserép ’testét’ és az 1-es cserép peremét.
Fesd le pirossal a 2-es, 3-as és a 4-es cserép peremét.

Harmadszor  
Biztos, ami biztos én vártam egy napot ennek a száradásával is, így a harmadik nap illesztettem csak össze a cserepeket. Legalulra került lefordítva, egyfajta emelvényként a kék, nagy alátét, arra a jött az 1-es cserép, majd, a 2-es, majd a 3-as, majd a 4-es, majd ekkor jött szintén lefordítva a kicsi kék alátét. Ezt jobbnak láttam leragasztani ragasztó pisztollyal és végül- szintén ráragasztva- jött az 5-ös cserép.
A felépült toronynak megkerestem a legpofásabb oldalát és a kikevert kéket és a fehéret használva ajtót és ablakokat festettem rá.

Ahhoz, hogy egyenes legyen az ablakkeret maszkoló szalaggal jelöld ki előre a festendő területet. Vidd fel a festéket, majd vékony ecsettel fess rá ablak osztást. Hagyd száradni, majd lakkal fújd le, persze használhatsz festhető lakkot is.

Lakkot lehet kapni kenős( a legtöbb, amit látsz a barkácsboltokban) és spray verzióba is, fényestől a mattig (bár telibe mattal én még nem találkoztam, mindnek selyem fénye maradt), vizes bázisútól az oldószeresig. Én spay-t használtam most, mert nem szerettem volna, hogy fényesen csillog illetve időm se volt sok, mennem kellett a gyerekekért az oviba.

Hogy mi szól az sk világítótorony elkészítése mellett?


  1. könnyű elkészíteni
  2. csupán 1 alapanyagra; cserépre van szükséged hozzá
  3. sk készített kert/terasz dekorációt kapsz a végén
  4. nagyobb gyerekekkel egyedül (asszisztálásod mellett) is el tudják készíteni
  5. készen megvéve drágábban jössz ki!
  6. belegondolva, nem is láttam sehol üzletekben kerámia világítótornyot
  7. ha megunod, bármikor szétszedheted és eredeti funkciójában használhatod


Mielőtt elijesztene a tény, hogy háromszor kell hozzá leülni, bártan mondom ez ne riasszon el egy sk világítótorony elkészítéstől.
Egy-egy alkalommal körülbelül 20-20 perceket ültem mellette. 
Ha azt nézzük, hogy összegében 1 óra alatt meg voltam az egésszel, nem rossz szerintem ;)

A tavaszra áttolódott teljes terasz DIY makeover anyagból most azért láthattok egy már kész részletet: falfestés pipa, új 'burkolat' lerakva és a helytakarékos virágrendező is elkészült ;)


Itt pedig már megszállás alatt a világítótorony. Szép kis kompánia, meg kell hagyni.





Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is vagy ugorj fel a BorsaBox facebook oldalára további ötletekért,


    komment komment

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Kommentek

    süti beállítások módosítása